Toplistás borok, sztárborászok – szeptember 2-án rendezték meg a IV. Metro Borfesztivált az áruházlánc több helyszínén, köztük Szombathelyen is. Márkus Bélát, a METRO borszakértőjét, egyben a rendezvény házigazdáját is megkérdeztük a borfesztivál sajátosságairól.
A borfesztivál célja, hogy jó propagandája legyen a minőségi – elsősorban magyar – boroknak és a honi pincészetek kiváló nedűi felé terelje borfogyasztási szokásainkat. A rendezvényt most is egybekötötték az áruház őszi borvásárával, ami körülbelül 300 bor kedvezményes vásárlását biztosítja egy hónapon keresztül.
A pénteki bormustrán negyven borászat, kétszáz borát lehetett végigkóstolni, de voltak pezsgők, pálinkák és sörök is, azaz mindenki talált az ízléséhez megfelelő italt. Persze a főszerep a boroké maradt, a választékban az ország összes borvidékéről szerepeltek borászatok, borok.
Az áruházban évközben többször is kóstoltatnak egy-egy bort, de ilyen átfogó képet csak ezen az eseményen keresztül adnak a vásárlóknak a borválasztékról. A célja is ez: népszerűsítse, megismertesse a kínálatot, aminek úgy tűnt, eleget is tesz a rendezvény. A négy év alatt a pincészetek, borok száma is megnőtt, ezzel együtt a látogatóké is.
Nem csoda hiszen a borok minősége és élvezete mellett idén már zenekari aláfestést is kapott az esemény – Újvári Timiékkel -, még hangulatosabbá téve azt. A standoknál a pincészetek képviselői kellemes derűvel kínálják az italokat, mesélnek róluk, érdeklődés esetén hasznos, érdekes információkat osztanak meg a tételekről.
Magyarországon ezen a napon több városban is tart a Metro ehhez hasonló kóstolást, de a szombathelyi áruház különösen büszke lehet: itt a legnépszerűbb a rendezvény.
A borok mellé természetesen nem maradhattak el a finom falatok sem! Sokszínű választék volt sajtokból, különféle pékárukból is.
Forrás: Vaskarika.hu