A Magyar Turisztikai Ügynökség Pannonhalmán is bemutatta július 17-én a magyar bor új márkakoncepcióját. Kőszeg-Sopron-Győr-Etyek település képviselői jelenlétében zajlott az esemény.
Az új magyar bormárka egy egységes márkakoncepció, mely erősíti a magyar borok kommunikációját belföldön és a világpiacon. A koncepció elemeit először 2019. március 1-jén ismerhette meg a hazai szakmai közönség, a nemzetközi porondon pedig a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorf kiállításon debütált az új bormárka mentén felépített nemzeti stand.
Szerteágazó és nehéz feladat egy ennyire sokszínű és rétegelt piacra egy egységes márkát bevezetni. A magyar bor márkakoncepció egy ernyőmárka szeretne lenni, melynek számos részlete még nem pontosított, de a célja az, hogy a magyar borászokat segítse és egy közös út felé terelje. Nem lehet sztenderdizálni a magyar borokat, hiszen számos stílusjegyet hordoz. Fontos lehet a terroir, a régiós stílusok, a borász koncepciója.
Jelen márka olyan üzenetet továbbít, ami a vásárlónak bizalmat és garanciát ad a hitelességre.
Az arculat a személyességre épül, az egész kezdeményezés azon az alapon nyugszik, hogy a magyar bor mögött ott áll a magyar borász, személyesen. Az egyenlet szerint: magyar bor = magyar borász.
Az új logó két részből áll: az egyik egy ikon, a másik a fő üzenet. Az ikon a magyar trikolórt jeleníti meg, a szlogen pedig a „Személyesen” kifejezés lett. A kommunikációban megjelenik további szlogenként a Magyar Bor = Magyar Borász, mint tartalmi üzenet.