Megújul a Soproni borvidék

Egy régi kezdeményezést élesztettek fel a helyi szereplők

Soproni Borvidék logo

A szőlősgazdák, borászok, valamint a velük együttműködő szakemberek első lépésként logót és marketingstratégiát dolgoztak ki.

A Soproni borvidék aktív közössége újra rendezte sorait, a borvidékért tenni akaró jogi-, pénzügyi- és marketing kompetenciákkal rendelkező cégekkel szoros együttműködéseket alakítottak ki, s közös célként a Soproni borvidék megújítását határozták meg – olvasható a mostani kezdeményezésről küldött sajtóközleményben.

A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület, és lelkes önszerveződő borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját és a definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat.

A borvidék, mely Sopron és környéke mellett Kőszeg és környéke és Vaskeresztes borászatait is magába foglalja új, a tradíciókra építő, ám jövőbe mutató, friss új logót kapott április végére.

A Soproni Borvidék jóval többről szól, mint Sopron, hiszen része Kőszeg, Vaskeresztes, vagy éppen a Világörökségi-, Nemzeti-Parki területekkel bíró Fertő-táj. Ezért a vidék egy-egy kiragadott szimbóluma helyett, a vidékre jellemző sokszínűség, és hármas tagolás köszön vissza a frissen kialakított logóban. Ezekben a rejtett szimbolikákban, megjelenik a borvidék három tájegysége, melyek mindegyike különböző klimatikus viszonyokkal bír, de ugyanígy a három eltérő talajszerkezet, a vidékre jellemző borok és a borvidék borászai is. Mindeközben a döntéshozók célja volt megtartani az egyensúlyt az összetettség és a használhatóság között, melynél elsődleges szempont az egyszerű kialakítás, gyors, könnyű beazonosíthatóság, és az alkalmazhatóság mérettől függetlenül.

Az új logót, követte a megújult közösségi oldal és social média kampány, párhuzamosan egy honlap és kiadványok készülnek. A borvidéki újrapozicionálása, figyelem középpontjába kerülése mellett fontos célkitűzés a borértékesítés erősítése is.

Kiemelendő, hogy a Hegyközségi Tanácson keresztül ingyenes pénzügyi-, jogi- és marketing tanácsadás vehető igénybe, a Soproni Borút Egyesület pedig a borvidéki arculat és kommunikációs eszközök megújulásának ügyét viszi tovább.

Azt mondják, hogy a bor nem csak ásványi és nyomelemeinek köszönhetően támogatja egészségünket, hanem azáltal is, hogy mértékkel fogyasztva derűsebbé teszi mindennapjainkat. Erre mostanság különösen nagy szüksége van legtöbbünknek, hiszen napról napra záporoznak a negatív hírek, vírusról, gazdasági visszaesésről, és további nehézségekről. Sopron és környékén mégis úgy tűnik, hogy az előbb említett jótékony hatásokon túl, további pozitívumokkal is szolgálnak a szőlősgazdák, borászok, valamint a velük együttműködő szakemberek.

Habár sokan, sokhelyütt fogadkoztak, hogy a mostani helyzetet inkább lehetőségként tekintik, mintsem, hogy sopánkodjanak, vagy a túlélésre összpontosítsanak, a Soproni Borvidék aktív közössége, valóban hozzálátott a nagy feladatnak. Újra rendezték soraikat, a borvidékért tenni akaró jogi-, pénzügyi- és marketing kompetenciákkal rendelkező cégekkel szoros együttműködéseket alakítottak ki, s közös célként a Soproni Borvidék megújítását határozták meg.

A Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács, a Soproni Borút Egyesület, és lelkes önszerveződő borért tenni akaró kör, az Effix-Marketing szakmai támogatását élvezve több hónapnyi háttérmunkával, közösen készítették el a borvidék marketing stratégiáját és a definiálták a megújításhoz szükséges feladatokat.

A pandémiás helyzet valamelyest ugyan felülírta az eredeti elképzeléseket, ám április végére megszületett az első kézzel fogható eredmény. A borvidék, mely Sopron és környéke mellett Kőszeg és környéke és Vaskeresztes borászatait is magába foglalja új, a tradíciókra építő, ám jövőbe mutató, friss új logót kapott.
Az új logót, követte a megújult közösségi oldal és social média kampány, párhuzamosan egy honlap és kiadványok készülnek. A borvidéki újra pozicionálása, figyelem középpontjába kerülése mellett fontos célkitűzés a borértékesítés erősítése is.

Kiemelendő, hogy a Hegyközségi Tanácson keresztül ingyenes pénzügyi-, jogi- és marketing tanácsadás vehető igénybe, a Soproni Borút Egyesület pedig a borvidéki arculat és kommunikációs eszközök megújulásának ügyét viszi tovább.

Rég tapasztalt összefogás, és céltudatosság jellemzi most a Soproni Borvidéket, és úgy tűnik a lelkesedés és tenni akarás egyre szélesebb kört mozgat meg, mindez jó előjel a borvidék jövőjét illetően.

Közösségért tenni akaró, lelkes szakértői team tagjai:
Farkas Lajos, Mikó Gábor, Molnár Ákos, Molnár Tibor, Nemes Attila, Németh Ottó, Németh Szabolcs, Linzer Sámuel, Orosz Csaba, Orosz Ferenc, Pakainé dr. Kováts Judit, Dr. Schneider István Gábor, Taschner Tamás, Varga Tamás,