Tisztelt Szőlészek és Borászok, Kedves Kollégák!
Az életünk megszokott rendjét fenekestül felforgató világjárvány az élet minden területén komoly kihívások elé állít mindannyiunkat. A vendéglátással, turizmussal ezer szálon kötődő -amúgy is megtépázottágazatunk ismét súlyos csapást szenved el.
A megújulás, rendszerbe foglalt tudatos építkezés igénye már a járvány előtt is megfogalmazódott a borvidék néhány lelkes szereplőjének fejében, akik idejüket, saját forrásaikat nem kímélve munkába kezdtek, nagyratörő terveket szőttek, stratégiát készítettek.
Ezt a már célegyenesbe fordult munkát akasztotta meg körülöttünk dúló vész. Ezeket a közép és hosszútávú céljajinkat nem feladva, de egy időre félretéve reagálnunk kell a kialakult helyzetre és a magunk szerény eszközeivel kell segíteni egymást a túlélésben.
A Soproni Borút Egyesület, a Soproni Hegyközség, a Kőszegi Hegyközség, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a munka zömét végző önzetlen civilek az elmúlt időszakban példaértékű munkát végeztek, melynek eredményeképpen az alábbi, termelőtársainkat segítő pr ogramokat tudjuk elindítani a következő napokban:
Online és levélben is küldünk egy megfelelő szakmai alapossággal összeállított kérdőívet az Effix Marketing lelkes és hozzáértő csapatának köszönhetően, melyben igyekszünk a borvidék összes szereplőjét megkérdezve feltérképezni a problémákat és megérteni azok mélységét. Minél jobban képbe kerülünk, annál jobb válaszokat tudunk adni az előttünk tornyosuló problémákra. Ezért kérem, hogy a kérdőívet minél nagyobb számban töltsék ki, kisebb és nagyobb termelők e gyaránt!
A kérdőív kitölthető itt: https://tinyurl.com/yas66ppp
Fizetett közösségi média kampányt fogunk néhány napon belül útjára indítani, melynek célja a helyi borok fogyasztásának ösztönzése a borvidéken és a régióban
A borvidék jelenlétét a helyi gasztronómiában és kiskereskedelemben erősítő kezdeményezést
indítunk útjára. Ennek kapcsán partneri szerződések kerülnek megfogalmazásra. (A partneri együttműködésekben konkrétan a termelőkre vonatkozó ajánlásokat NEM határozunk meg, a
borvidéket fogjuk erősíteni.) Ezzel párhuzamosan egy “Védjegyi” programot is k i fogunk dolgozni, melynek egyik eleme lesz, hogy azon vendéglátóhelyek , akik hajlandóak az együttműködésre,
használhatják a Borvidék védjegyét.
Termelőtársaink minden bizonnyal nehezen igazodnak el a gyorsan változó jogszabályi környezetben. Ezért adó, valamint jogi ügyekben rövidesen tanácsadó szolgálattal segítjük önöket a felmerülő kérdések tisztázásában. Ezen kívül marketing tanácsadói szolgálattal is állunk
hamarosan a tagok rendelkezésére. Az adótancsadói szolgálatot Horváth -Bakos Ildikó, a jogi tanácsadást dr. Szakály Attila ügyvéd, a marketing tanácsadást Pakainé dr. Kováts Judit vállalta.
Ezek módjáról, részleteiről hamarosan a http://www.sopronihegykozsegek.hu/aktualis -hirek/ oldalon tájékozódhatnak.
A kialakult szomorú helyzetben megannyi bajunkon túl azonban lássuk meg a lehetőségeket is! Lehetőséget arra, hogy a borvidékünk hosszú ideje tartó leépülését megállítsuk és bizakodással a jövőbe tekintve elkezdjünk építkezni. Egy válság mindig jó alkalom az újrateremtésre. Értékeinket tovább vihetjük, hibáinkat pedig hátunk mögött hagyhatjuk.
Ez az időszak az összefogásé, a szolidaritásé. Csak összekapaszkodva, egymást segítve vészelhetjük át ezt a vészterhes időszakot. Tartsunk össze, segítsük egymást, szőlészekként, borászokként mutassunk pozitív közösségi példát!
Jó egészséget kíván minden tagtársának:
Molnár Ákos