2020 első felében kezdődtek az előkészületek egy komplex borvidéki kézikönyv és egy stratégia kidolgozásán. A cél, hogy a borvidékhez tartozó településeket is bevonva, egy mindenki számára egyenes és iránymutató dokumentum készüljön.
Az arculati kézikönyv szabályozásai segítenek abban, hogy a borvidék megjelenése egységes, következetes és
funkcionális legyen Célja, hogy bármilyen arculathordozóval találkozzon a látogató rögtön azonosítani tudja azt a borvidékkel.
Az arculat természetesen sok elemet tartalmaz, nem egyenlő egy logóval. A kézikönyv összefoglalja, hogy az arculat hogy jelenik meg, hogyan gondolkodik és hogy hogyan kommunikál, segítséget nyújtva ezzel a kommunikációs szakembereknek, tervezőgrafikusoknak, a kommunikációs anyagok létrehozásában.
A Soproni Borvidék logója egy minimalista, a kor elvárásainak megfelelő, több rejtett szimbolikát tartalmazó jelkép. A szimbólum alkotóelemei utalnak a borászatok, borászok együttességére, a színek borfajtákra, a forma és elrendezés a szőlőre, valamint megláthatjuk benne három üveg és három pohár bor felülnézeti absztrahált képét.